Selecteer een pagina

In 5 stappen begeleiden we je in het schrijven van jouw wervingsplan. Huh, wervingsplan? Maar de titel zegt toch sponsorplan?

Dat klopt. Binnen het veld van sponsoring, fondsen en werving worden veel verschillende woorden gebruikt die hetzelfde betekenen. Binnen deze cursus hebben wij het over werving van geld, mensen en middelen. Hierbij spelen sponsoren een belangrijke rol, maar je zult zien dat er meer manieren zijn om geld, mensen en middelen te werven.

organisatie

De Wervende Organisatie: Ben je er klaar voor?

Met behulp van de scan ‘We zijn er klaar voor’ proberen we je bewust te maken van het feit of je klaar bent voor het structureel gaan werven van middelen. Aan de hand van een reeks vragen krijg je een beeld van wat je kunt verwachten. En wat zinvol is om te doen om goed en gefundeerd aan de slag te gaan met fundraising.

Bepaal of je klaar bent voor werving.

wervingsvraag

Hoe werkt het?

Elke stap start met een overzicht met verschillende onderdelen. Bij elk onderdeel zit een opdracht. Deze opdracht is kort geformuleerd met beperkte uitleg. Rechts van elke opdracht staat een verdiepingsmogelijkheid, dit kunnen downloads, animaties, cases of digitale cursussen zijn, waarmee je de opdrachten beter kunt uitvoeren. Jij staat aan het roer. Dus je mag alle opdrachten aanpassen aan jou situatie.

Begin_bij_jezelf

Begin bij jezelf: Wat zijn jouw persoonlijke denkvoorkeuren en kwaliteiten voor werving?

Uit onderzoek blijkt dat ‘de ondernemer’ de belangrijkste voorwaarde is voor succes. We gebruiken het denkvoorkeuren model om gevers met de juiste insteek aan te spreken en om het wervingsteam samen te stellen. Je eigen voorkeur heeft invloed op de wijze dat je opdrachten maakt. Hou daarom de denkvoorkeur die het minst bij je past altijd goed in de gaten.

Geef aan welke denkvoorkeur het meest en het minst bij je past.

Plan

Wervingsplan: De 5 stappen in een notedop

In 5 stappen begeleiden we je in het schrijven van jouw wervingsplan.We beginnen met je WervingsVraag. Voor welke ambitie ga je werven? Vervolgens splitsen we die vraag op in een WervingsTactiek voor verschillende gevers. Per geversgroep werken we een WervingsPropositie uit en maken we een plan met behulp van het WervingsCanvas. Met de eerste 4 stappen onder de arm kunnen we in stap 5 actie gaan ondernemen.

Binnen deze 5 stappen kom je verschillende opdrachten tegen. Deze kun je verwerken binnen je eigen wervingsplan.

Download het werkdocument: WervingsPlan